قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اسلایدر / نمایشگاه عکس پروژه ۲۴ساعت دربندرعباس

نمایشگاه عکس پروژه ۲۴ساعت دربندرعباس

اولین نمایشگاه عکس پروژه ۲۴ ساعت به همت نماینده رویداد آقای کیومرث خوش صفت در بندرعباس

 

ایسنا/هرمزگاننمایشگاه بین المللی عکس پروژه ۲۴ که برای اولین بار در ایران برگزار می شود به کیوریتوری فرهود نصیری سفیر پروژه ۲۴ ساعت در ایران در تهران و اصفهان نیز برپا شده و این بار به همت کیومرث خوش صفت دیگر سفیر پروژه، جمعه ۲۶ مهر ماه در گالری مرداد در شهر بندرعباس افتتاح شد.

کیومرث خوش صفت در گفت گو با ایسنا گفت: با توجه به اینکه استقبال برای شرکت در پروژه ۲۴ ساعت در سال های اخیر در ایران رو به افزایش است خوشبختانه توانستیم بعد از تهران، در شهر اصفهان ،جمعه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸ توانستیم در بندرعباس و در گالری مرداد این نمایشگاه را افتتاح کنیم.

وی در ادامه گفت: در روز افتتاحیه نیز با استقبال خوب هنردوستان بندرعباس مواجه شدیم که این مسئله برای من بسیار جذاب بود.

کیومرث خوش صفت دیگر سفیر رسمی پروژه گفت: امسال برای اولین بار موفق شدیم با زحمات بسیار آقای نصیری و همچنین دوستان خوبم در گالری مرداد  این نمایشگاه رو در بندرعباس برگزار کنیم و تا الان شاهد استقبال خوب هنرمندان بودیم که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد . تعداد ۷۵ اثر در این نمایشگاه از هنرمندان سراسر دنیا به نمایش آمد که با توجه به زمان کم برای عکاسی ( یک شبانه روز ) نباید توقع سطح بسیار بالایی از آثار ارائه شده داشت و باید با توجه به ماهیت این پروژه به عکس ها نگاه کرد . امیدوارم در آینده بتونیم این نمایشگاه رو با کیفیت بهتر در تمامی شهرهای ایران بمعرض نمایش بذاریم.

دیگر سفیر پروژه ۲۴ در ایران افزود: در پروژه امسال۴۸۸۰ عکاس از ۸۸۵ شهر و ۱۰۰ کشور وجود داشتند که بعد از داوری آثار منتخب ۷۵ عکس از ۶۳ عکاس در نمایشگاه به نمایش دید عموم گذاشت شده است، با توجه به اینکه نمایشگاه برای اولین بار در ایران برگزار می شود ، نصف آثار از بهترین عکس های عکاسان ایرانی در پروژه اختصاص یافته است که به این ترتیب ۳۴ عکس از ایران و ۳۷ عکس از سایر عکاسان خارجی است که در نهایت این آثار از ۱۶ کشور هستند.

فرهود نصیری در این خصوص به ایسنا، گفت: با توجه به اینکه استقبال برای شرکت در پروژه ۲۴ ساعت در سال های اخیر در ایران رو به افزایش است خوشبختانه توانستیم بعد از تهران، در شهر اصفهان در گالری دیبا از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ مهر با همکاری آقای ابراهیم عرببیکی این نمایشگاه را برگزار کنیم، و جمعه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸ با همکاری کیومرث خوشصفت توانستیم در بندر عباس و در گالری مرداد این نمایشگاه را افتتاح کنیم. در روز افتتاحیه نیز با استقبال خوب هنردوستان بندرعباس مواجه شدیم که این مسئله برای من بسیار جذاب بود.
سفیر پروژه ۲۴ اظهار کرد: در خصوص نمایشگاه بندرعباس هماهنگی های لازم برای برپایی نمایشگاه به عهده آقای کیومرث خوشصفت بود که بسیار از وی ممنون هستم.

نصیری در خصوص داوری آثار پروژه و انتخاب عکسها افزود: ما برای ایجاد یک تعامل فرهنگی بین ایران و تیم اصلی پروژه ترتیبی دادیم تا هیئتی از داوران ایرانی بخش عکسهای ایران را داوری نمایند، زیرا اساتید ایرانی شناخت بیشتری به فرهنگ و جامعه ایرانی دارند و با دید بازتری میتوانند انتخابها را انجام دهند، در نهایت با تائید تیم اصلی پروژه، محمد مهدی رحیمیان، سیوا شهباز، مهران مافیبردبار، الناز امینی و ابراهیم عرببیکی به عنوان تیم داوری ایران آثار را مورد بررسی قرار دادند و همچنین رنزو گراند، گرتا ریکو و فلور لوپز هم اعضا داوری خارجی بودند و آثار خارجی پروژه را مورد بررسی قرار دادند.
وی در خصوص فیلم مستند پروژه ۲۴ ساعت گفت: برای شناخت بیشتر جامعه عکاسی و مردم ایران با پروژه ۲۴ ساعت، در حال ساخت مستند این پروژه با همکاری یک تیم مستند ساز در ایران هستیم، کارگردانی و سرمایه گذاری این فیلم مستند به عهده مرجان شکوهی، تهیه کنندگی مهدی شادیزاده و مشاور هنری بر عهده سفیر پروژه فرهود نصیری است، این تیم مستندساز در روز انجام پروژه با گروههایی از عکاسان همراه شدند تا بتوانند بطور کامل ابعاد مختلف پروژه را برای عموم به تصویر بکشند، این مستند پس از تکمیل شدن در سینماهای هنر و تجربه به اکران گذاشته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.